белорусский фонд финансовой поддержки предпринимателей

Международная конференция "Беларусь и Европа: инструменты взаимодействия в сфере индустрии моды"

Международная конференция "Беларусь и Европа: инструменты взаимодействия в сфере индустрии моды" проводится Белорусским фондом финансовой поддержки предпринимателей совместно с Республиканской общественной организацией "Белорусская палата моды" при поддержке Международного Торгового Центра в рамках проекта «Восточное партнерство. Готовность к Торговле. Инициатива ЕС для бизнеса»*, финансируемого Европейским Союзом. 
Дата проведения: 16 – 17 ноября 2018 г.
Время: 9.00 – 20.00
Место проведения: г. Минск, ул. Чапаева 3, event-пространство «210 METROV»,

Цель конференции: освещение актуальных вопросов и тенденций развития индустрии моды в Беларуси и странах ЕС.

 

 

 

 

Задачами конференции являются:

·         Обсуждение практического опыта международных коллег в сфере моды;

·         Повышение профессионального уровня специалистов, создающих fashion-продукт;

·         Обсуждение специфики ведения fashion-бизнеса за рубежом и ведение экспортно-ориентированного бизнеса в сфере моды.

В конференции примут участие ведущие международные эксперты из Италии, Великобритании, Швейцарии, Российской федерации и др. стран, которые поделятся опытом о последних тенденциях и трендах в индустрии моды имеющих ключевое значение для формирования успешного fashion-бренда и его продвижения на международные рынки.

ПРОГРАММА КОНФЕРЕНЦИИ**

16 ноября

09:30 – 10:00 Регистрация участников.

10:00 - 11:30  Маттео Барди, Mattori.

 “Дизайнер нового поколения: как привлечь внимание международного закупщика.”

11:30 – 11:45  Кофе – пауза.     

11:45 - 13:15  Яна Чирко, Dentons

 “Больше, чем мода: юридические аспекты fashion tech”       

13:15 – 14:00  Обед.

14.15 – 15:45  Симона Ироника, IstitutoMarangoni

 “Можно ли управлять изменчивой динамикой конкуренции в глобальной панораме моды? Стратегическая роль эстетики бренда.”

15:45 – 16:00   Кофе – пауза.

16:00  – 16:15  Андрей Федоров, менеджер проекта Международный Торговый Центр

Презентация проекта: “Восточное партнерство. Готовность к торговле. Инициатива ЕС для бизнеса.”

16.15 – 17.30 Кидест Теклу, программный офицер отдела по швейной и текстильной промышленности Международного Торгового Центра “Повышение квалификации и конкурентоспособность экспорта в индустрии моды”.

17:30 - 19:00 Ужин.

          19:00 – 20:00  Панельная дискуссия. Как формируется предпочтение закупщиков?

                                        (Оксана Басова «Модный молл», Matteo Bardi)

17 Ноября

09:30 - 10:00  Регистрация участников.

10:00 - 11:30  Юлиус Форго

“Роль стилиста в создании fashion-кампании.”                                    

11:30 – 11:45  Кофе – пауза.         

11:45 - 13:15  Фиона Коулман

“Цветовые тренды в моде. Тенденции осень-зима 2019-2020.”                             

13:15 – 14:00  Обед.

14.15 – 15:45  Катя Работа, BeinOpen

“Формирование контентной стратегии бренда.”

15:45 – 16:00  Кофе – пауза.

16:00  – 17:30  Янина Гончарова, fashion-консультант

 “Hand-madeв сфере моды”

17:30 – 19:00  Ужин.

19:00 – 20:00  Фиона Коулман

“Цветовые тренды в моде. Тенденции осень-зима 2019-2020” (сокращенная версия)

______________________________________________________________________

 

*В программе возможны изменения

**О проекте «Восточное Партнерство: Готовность к Торговле – Инициатива ЕС для бизнеса»:

Проект направлен на содействие интеграции малых и средних предприятий (МСП) из стран Восточного партнерства в глобальные цепочки добавленной стоимости и новые рынки с приоритетом на рынок ЕС.  В Республике Беларусь проект предполагает реализацию мероприятий по повышению экспортного потенциала МСП швейного сектора легкой промышленности в производстве товаров с добавленной стоимостью в соответствии с требованиями международного рынка и рынка ЕС. Проект также окажет поддержку организациям поддержки предпринимательства посредством наращивания потенциала, предоставления консультационных услуг, а также проведения мероприятий по доступу на рынки.

Проект финансируется Европейским Союзом в соответствии с Европейским инструментом соседства.

Донор – Европейская комиссия. Генеральный директорат по международному сотрудничеству и развитию.

http://www.eu4business.eu/project/eastern-partnership-ready-trade-eu4business-initiative-3

The international conference "Belarus and Europe: Tools for interaction in the fashion industry" is held by the Belarusian Fund for Financial Support of Entrepreneurs in cooperation with the Belarusian Chamber of Fashion with the support of the International Trade Center in the framework of the Eastern Partnership. Ready to Trade. EU4Business Initiative*, funded by the European Union.

Date: November 16 - 17, 2018

Time: 9.00 - 20.00

Venue: Minsk, Chapaeva 3, the event-space "210 METROV",

The purpose of the conference: coverage of current issues and trends in the fashion industry in Belarus and the EU countries.

The objectives of the conference are:

• Discussion of the practical experience of international fashion promotion;

• Increasing the professional level of specialists creating a fashion-product in Belarus;

• Discussion of the specifics of running a fashion business in EU and running an export-oriented business in Belarus.

The conference will bring together leading international experts from Italy, the United Kingdom, Switzerland, the Russian Federation and other countries, who will share experiences on the latest trends in the fashion industry, which are key to building a successful fashion brand and its promotion to international markets.

 

PROGRAMME*

16 November

09:30 – 10:00    Registration of the participants

10:00 - 11:30     Matteo Bardi, Mattori

                         “New Generation Designer: how to get the attention of international scouters”

11:30 – 11:45    Coffee pause.                       

11:45 – 13:15    Yana Chirko,Dentons

                           “More than fashion: legal aspects of fashion tech”                        

13:15 – 14:00    Lunch.

14.15 – 15:45    Simona Ironico, Istituto Marangoni

                          “Can fluid competitive dynamics in the global fashion panorama be managed?

                          The strategic role of brand aesthetics”

15:45 – 16:00    Coffee pause.

16:00 – 16:20   Andrei Fedarau, national project manager in Belarus.

                          Presentation and overview of the project “Eastern Partnership. Ready for trade. EU4Business initiative” in Belarus.

16:20 – 17:20      Kidest Teklu, Programme Management Officer, Cotton textile and clothing

                           Divison of Enterprises and Institutions (DEI) of the International Trade Centre  

                           “Improving skills and export competitiveness of the fashion sector”

17:30 - 19:00     Dinner

19:00 – 20:00    Public talk

                         How are buyers' preferences shaped?

                         (Oksana Basova "Fashion Mall", Matteo Bardi)

17 November 

09:30 - 10:00     Registration of the participants

10:00 - 11:30     Julius Forgo

                          “The role of stylist in the building of fashion campaign”                       

11:30 – 11:45    Coffee pause.                       

11:45 - 13:15     Fiona Coleman

                          “Colour trends in fashion, AW 2019-2020”

13:15 – 14:00    Lunch.

14.15 – 15:45    Kate Rabota, Be in Open

                          “Formation of brand content strategy”

15:45 – 16:00    Coffee pause.

16:00 – 17:30    Yanina Hancharova, fashion-consultant

                          “Hand-made in fashion”

17:30 - 19:00     Dinner

19:00 – 20:00    Fiona Coleman

                          “Colour trends in fashion, AW 2019-2020 (short version)”

______________________________________________________________________________________

*changes are possible in the program

**”Eastern Partnership: Ready to Trade - an EU4Business initiative helps small and medium-sized enterprises (SMEs) to access new markets with a focus on the EU, helping SMEs identify and comply with quality and standards to meet international requirements, linking them with buyers along the value chain, and providing cluster support. In Belarus, the project supports the textile and clothing sector, assisting SMEs in producing value added goods in accordance with international and EU market requirements and linking with EU markets. While the project is mainly focused on SMEs, some targeted assistance to local BSOs, including national trade promotion organisations, is also provided. Support is directed to helping companies access the EU market, through targeted capacity-building, advisory services and market access activities. The project is financed by the European Union in accordance with the European Neighborhood Instrument. Donor:  European Commission. General Directorate for International Cooperation and Development